قابلیت استفاده روزمره از بوگاتی جدید

قابلیت استفاده روزمره از بوگاتی جدید قابلیت استفاده روزمره از بوگاتی جدید

مدتی می‌شود که برندهای لوکس دنیای خودرو نظیر بنتلی یا لامبورگینی تسلیم رویه مرسوم بازار شده و با ...

مدتی می‌شود که برندهای لوکس دنیای خودرو نظیر بنتلی یا لامبورگینی تسلیم رویه مرسوم بازار شده و با ارایه شاسی‌بلندهای ترکیبی، به دنبال جلب نظر مشتریان متمول بوده‌اند. بلند بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس دو محصولی هستند که تحت این رویه تولید شدند و حاصل فعالیت آن‌ها در بازار، موفقیت‌آمیز بوده است.

حال پس از لامبورگینی و بنتلی، سومین عضو هلدینگ فولکس واگن یعنی بوگاتی نیز این مسیر را در پیش خواهد گرفت و خودرویی عادی برای استفاده‌های معمول تولید خواهد کرد. این محصول قرار است در کنار بوگاتی شیرون، سبد محصولات این برند فرانسوی را تشکیل دهند.

خودرویی برای استفاده روزمره

هنوز مشخص نیست طراحی ظاهری محصول جدید بوگاتی به چه شکل خواهد بود، با این وجود اعلام شده که این محصول یک خودرو عادی است. بنابراین باید انتظار داشته باشیم بوگاتی جدید در قالب یک سدان gt یا یک شاسی‌بلند ترکیبی ظاهر شود. بنابر اظهارات استیون وینکلمن، مدیر عامل بوگاتی، محصول جدید خودرویی برای استفاده روزمره خواهد بود و موارد استفاده از آن محدود به ایام خاص و پیست مسابقه نمی‌شود.

به گفته وینکلمن، طراحی ظاهری بوگاتی جدید با مدل شیرون متفاوت خواهد بود. رسالت این خودرو نسبت به بوگاتی شیرون کاملا متفاوت خواهد بود و نیازی به موتور هشت لیتری مجهز به چهار توربوشارژر ندارد، حتی ممکن است به جای پیشرانه بنزینی از یک موتور الکتریکی برای این خودرو استفاده شود. مدیر عامل بوگاتی در ادامه افزود:

به نظرم نصب موتور الکتریکی بر روی بوگاتی جدید تصمیمی کاملا درست است. پیشرانه هیبریدی مناسب این خودرو نخواهد بود، چرا که فناوری‌های ساخت این مدل پیشرانه‌ها چندان پیشرفته نیست و مشتری ما انتظار دارد خودرویی مجهز به آخرین تکنولوژی‌ها داشته باشد. بنابراین موتور احتراق داخلی بنزینی یا موتور تمام الکتریکی، قدرت‌بخش بوگاتی جدید خواهند بود.

بوگاتی جدید همچنان خاص باقی می‌ماند

نباید تصور کرد که بوگاتی جدید به دلیل عادی بودن، در تیراژ بالا ساخته خواهد شد. چنین کاری تاثیر مخربی روی وجهه برند بوگاتی دارد و به همین دلیل تولید این خودرو در تعداد محدود صورت خواهد گرفت. علاوه برآن در صورت الکتریکی بودن بوگاتی جدید، این محصول تنها در کشورهایی با زیرساخت مناسب عرضه خواهند شد. اگر بوگاتی از سیستم قوای فنی برقی برای محصول جدیدش استفاده کند، شتاب، نهایت سرعت و برد قابل دسترسی از اولویت‌های شرکت فرانسوی برای طراحی این خودرو خواهند بود.

افزودن خودرویی جدید به سبد محصولات برند لوکس بوگاتی چندان راحت نخواهد بود. راضی کردن مقامات شرکت ارشد یعنی فولکس واگن برای پرداخت هزینه‌های تحقیق و توسعه سخت است و آن‌ها به راحتی رضایت خود را ابراز نخواهند کرد. از سوی دیگر تمرکز فولکس واگن در حال حاضر بر ارایه محصولات پرفروش الکتریکی است و کمتر به ساخت خودروهای لوکس توجه می‌کند. در نهایت مشکل بزرگ بوگاتی به پلتفرم این خودرو مربوط می‌شود. بوگاتی از پلتفرم مشترک زیرمجموعه‌های فولکس واگن برای محصولاتش استفاده نمی‌کند و پلتفرم خود را می‌سازد. این کار هزینه و زمان زیادی را می‌طلبد.

با این وجود عرصه رقابت برای بوگاتی در حال تنگ‌تر شدن است. علاوه بر لامبورگینی و بنتلی، رقبای دیگر این شرکت نظیر فراری و آستون مارتین نیز در حال عرضه شاسی‌بلندهای خود هستند. فراری پروسنگو تا چندی دیگر به بازار عرضه می‌شود و برند بریتانیایی نیز آستون مارتین dbx را وارد رقابت شاسی‌بلندهای لوکس می‌کند. بنابراین بوگاتی و فولکس واگن مجبورند در زمانی کوتاه تصمیمات خود را اتخاذ کنند. هرگونه تصمیم اشتباه نیز موجب ایجاد زیان جبران ناپذیری برای فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها خواهد شد.

 

این متن در مجله دیجی کالا منتشر شده و انتشار آن در حالا زندگی به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.